لیست مواد غذایی رژیم کتوژنیک : میوه و سبزیجات مجاز کتو – Dfdiet

در مطالعه ی دیگه ای نتایج نشون داد گروهی که رژیم کتوژنیک داشتن ۱۱٫۱ کیلوگرم و گروهی که رژیم کربوهیدرات بالا داشتن ۶٫۹ کیلوگرم 3 نمونه ‌از انواع رژیم کتوژنیک یا کیتو دایت وزن کم کردن. اما به دلیل اینکه قهوه لایت و چای لاته با شیر فاقد چربی و طعم دهنده های کربوهیدرات بالا تولید می شوند، از مصرف آنها در رژیم کتو پرهیز کنید. آسیب های مغزی: طبق مطالعات، رژیم کتوژنیک بعد از آسیب های مغزی می تواند از شدت آن بکاهد و موجب بهبود و احیای مغز شود. تنها سوختهای قابل استفاده برای مغز گلوکز و کتونها هستند. با پیروی از این دستورات و مصرف این خوراکی ها بدن رفته رفته سوخت مورد نیاز خود را از گلوکز به چربی ها تغییر می دهد وقتی بدن وارد این شرایط متابولیکی می شود شروع به تولید کتون ها می کند و به اصطلاح وارد مرحله کتوز یا کتوزیس می شود. در واقع باید از همان اصولی پیروی کنید که در رژیمهای کمکربوهیدرات دیگر مثل رژیم اتکینز وجود دارند و به خاطر داشته باشید که در این رژیم باید چربی بیشتر مصرف شود نه پروتئین.

رژیم کتوژنیک چیست و چه عوارضی دارد

تغذیه کتوژنیک چیست اطلاعات تغذیهای، فواید و مقدار مناسب برای مصرف روزانه را در این لیست مشاهده میکنید. در مقاله لیست غذایی دیابت، انواع خوراکی ها و رژیم های مناسب افراد مبتلا به دیابت را بررسی کردیم؛ مطالعه این مقاله، برخی از باورهای نادرست در بین مردم را از بین می برد. پروتئین هم بخشی از لیست غذاهای برنامه کتوژنیک است اما معمولاً بین غذاهای پروتئینی بدون چربی و منابع پروتئینی سرشار از چربی اشباع شده مانند گوشت گاو و بیکن تمایز قائل نمی شود. میوهها: مانند آووکادو، انواع توتها (در حد اعتدال) و گوجه فرنگی. در یک وعده 1/2 فنجان، یک فرد حدود 10.9 گرم کربوهیدرات و 1.8 گرم فیبر مصرف می کند و 9.1 گرم کربوهیدرات خالص مصرف می کند.میوه هایی که کتو دوست نیستندهمه میوه ها برای افرادی که از رژیم کتو پیروی می کنند مناسب نیستند.فرد باید هنگام محدود کردن مصرف کربوهیدرات خود، میوه های زیر را از رژیم غذایی خود محدود یا حذف کند.کربوهیدرات خالص هر میوه:گیلاس: نصف فنجان 10.4 گرمهلو: 1 عدد 13 گرمسیب: 1 عدد سیب متوسط حدود ۲۳ گرمپرتقال: 1 عدد پرتقال متوسط حدود 14 گرمموز: 1 عدد موز حدود 25.5 گرماگرچه میوه های این جدول ممکن است برای رژیم کتو مناسب نباشند، اما سالم و مغذی هستند.یک فرد همچنان می تواند از گنجاندن این میوه ها در بسیاری از رژیم های غذایی دیگر که محدودیت کمتری در کربوهیدرات دارند، سود ببرد.خلاصه و نتیجه گیریافرادی که از رژیم کتو پیروی می کنند هنوز هم می توانند از برخی میوه ها در حد اعتدال لذت ببرند.

پیروی از برنامهای که شدیدترین محدودیتهای مصرف کربوهیدرات بر آن حاکم است، شما را راضی میکند؟ مطالعه دیگری روی 34 فرد مسن نشان داد که افرادی که به مدت 8 هفته از رژیم کتوژنیک پیروی کردند، تقریباً پنج برابر بیشتر از افرادی که از رژیم غذایی کم چرب پیروی کردند، کل چربی بدن خود را از دست دادند. قبل از شروع این سبک جدید حتماً باید در مورد نکاتی که در ادامه مطلب به آنها میپردازم، آگاه باشید. شما باید مرتباً از وضعیت بدنی خود و کمبودهای غذایی آن آگاه باشید. ورزش و فعالیت بدنی اجباری در این رژیم غذایی وجود ندارد. بهمنظور بررسی اثرات متابولیسم و اندوکرین رژیم غذایی کتوژنیک در بیماران مبتلا به سندرم تخمدان پلیکیستیک، انجام کارآزماییهای بالینی توصیه میشود. یعنی 50 گرم. همانطور که قبلاً گفتم این سهم را به سبزیجات پر از فیبر اختصاص بدهید. به صورت کلی باید همان سهم 10 درصدی کربوهیدرات روزانه را مد نظر قرار دهید. البته میزان سدیم آن را مد نظر قرار دهید. تنها توجه به میزان سدیم آن داشته باشید. اگر این رژیم رو به درستی رعایت کنید و از مشاور تغذیه برای انجامش کمک بگیرید خیر.

لیست غذاهای کتوژنیک

اگر شما عادت کرده اید تا پروتئین دریافتی روزانه خود را به ازای وزن بدنتان ( به جای حجم توده های عضلات ) محاسبه کنید ، ممکن است تحمل رژیمی با میزان پروتئین کمتر از نصف این مقدار برایتان اندکی دشوار باشد. شامل مقدار قابل توجهی از پروتئین که برای ساخت عضلات بسیار اهمیت دارد. بله. با این حال، مهم است که در ابتدا مصرف کربوهیدرات خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. علاوه بر این در حدود 95% از افرادی که از رژیم غذایی کتوژنیک استفاده کردند توانستند میزان داروی مصرفی خود را کاهش دهند و یا قطع کنند که این عدد در برابر 62% از افرادی که از رژیم پرکربوهیدرات استفاده کردند و توانستند میزان داروی مصرفی خود را کاهش دهند به مقدار قابل توجهی بیشتر است. رژیم غذایی کتوژنیک استاندارد (SKD) که مقدار کربوهیدرات بسیار کمی دارد و میزان پروتئین در آن متوسط است. سبزیجات برگدار کالری کمی دارند و حجم غذا را زیاد میکنند. آلیسا توچی، مدیر تغذیه در Virtual Health Partners در شهر نیویورک میگوید: «هنگامی که رژیم کتوژنیک را کنار میگذارید، برای تثبیت وزن، شروع به کاهش تدریجی مصرف چربی کنید و در عین حال، مصرف پروتئینهای بدون چربی، سبزیجات و کربوهیدراتهای سالم مانند میوههای تازه، غلات کامل و لوبیا را افزایش دهید.» همچنین، غلات و قندهای تصفیه شده باید محدود شوند.  Th is a​rticle was wri tten ​wi th t​he help of GSA  Content Gener᠎ator Demov ersion​.

با توجه به این موضوع شما محدود به مصرف سبزیجات برگدار (مانند کلم پیچ، چغندر سوئیسی، اسفناج)، گل کلم، کلم بروکلی، کلم بروکسل، مارچوبه، فلفل دلمهای، پیاز، سیر، قارچ، خیار، کرفس و کدو هستید. پروتئینها: مانند گوشت گاو، مرغ، ماهی، صدف و سویا. به طور کلی ۴ نوع رژیم کتوژنیک وجود داره : رژیم کتوژنیک استاندارد ، رژیم کتوژنیک سیکلیکال یا دورهای ، رژیم کتوژنیک هدفمند و رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا که در ادامه به طور مفصل در موردشون توضیح خواهیم داد. در قسمت بالا دربارهی رژیمهای یویو شکل و معایب آن توضیح دادم. معمولاً مکانیزم رژیمهای غذایی سریع بر همین پایهها استوار است. تنها در این شرایط است که از خطرات کاهش سریع و خطرناک قند خون در امان خواهید ماند. در این مرحله کاهش وزن احتمالاً کندتر خواهد شد اما باز میزان کاهش وزن به شرط اصولی بودن رژیم کتوژنیک، از رژیم استاندارد بیشتر و سریع تر است. با خواندن این فهرست علت مفید بودن این خوراکیها در سبک کتو را متوجه خواهید شد.

دوره رژیم کتوژنیک چند روزه است

فهرست زیر شامل بعضی از بهترین غذاهای مجاز در رژیم کتوژنیک است. کتوژنیک استاندارد شایعترین نوع آن است و حدود 10 درصد کالری روزانه در این نوع، از کربوهیدراتهای مجاز تامین میشود. در هر وعده با وزن حدود 80 گرم، 224 کالری، 0 گرم کربوهیدرات خالص، 22 گرم پروتئین و 14 گرم چربی وجود دارد. البته کاهش سطح انرژی در اوایل رژیم وجود دارد (در یک مطالعه، این کاهش انرژی حدود 10 هفته طول کشید)، اما به مرور زمان سطح انرژی افراد به حالت عادی بازمیگردد. به طور کلی شما باید در رژیم کتو میزان مصرف شیرین کننده های مصنوعی رو حذف کنین و به جای اون از قندهای طبیعی بهره مند شید. این میوه نیز به خاطر کربوهیدرات پایین در دسته بندی میوه های مجاز در رژیم کتوژنیک قرار گرفته است؛ زیرا هر ۱۵۴ گرم هلو از ۱۴.۷ گرم کربوهیدرات و ۲.۵ گرم فیبر تشکیل شده است. فرض کنید کالری مجاز روزانه شما روی عدد 2000 تنظیم شده است.

به این سوال فقط خودتان میتوانید پاسخ دهید.

هر عدد تخم مرغ دارای 77 کالری، 1 گرم کربوهیدرات خالص، 6 گرم پروتئین، 5 گرم چربی است. هر عدد خیار متوسط شامل 8 کالری، 2 گرم کربوهیدرات خالص، 0 گرم پروتئین و 0 گرم چربی است. 400 تا 600 کالری را به پروتئین و بقیه را به چربی اختصاص بدهید. 3. برای اینکه به آنفولانزای کتو دچار نشوید، بهتدریج مصرف کربوهیدرات خود را کاهش دهید. مصرف کربوهیدارت در طی هفته اول تا آخر رژیم باید به ۲۰ تا ۳۰ گرم در روز برسد. به عنوان یک قانون کلی، 20 تا 30 گرم کربوهیدرات خالص در رژیم غذایی روزانه توصیه می شود. بنابراین در حین خرید، حتماً به برچسب محصول دقت کرده تا از میزان کربوهیدرات آنها مطلع شوید. حتما ایدههای خوبی به نظرتان میرسد که میتوانید آنها را اجرا کنید. 4. میتوانید به مدت 2 هفته، عادتهای غذایی خود را دقیقاً ثبت کنید. به این سوال فقط خودتان میتوانید پاسخ دهید. مطالعات نشان داده که افرادی که پنیر میخورند، 12 درصد کمتر از سایرین در معرض ابتلا به دیابت قرار دارند. اصلا 1درصد هم فکر نکنید توی رژیم کتوژنیک قرار هست که از گرسنگی تلف شیم. رژیم کتوژنیک یک برنامه غذایی پرچرب و کم کربوهیدرات است که هدف آن کاهش وزن با قرار دادن بدن شما در حالت کتوز چربی سوز است. ​Th᠎is artic le has ᠎been writt​en ᠎with GSA Content Gen er​at᠎or Demoversion.

روغن MCT در داخل بدن متابولیز شده و بیشتر شبیه کربوهیدرات عمل می کند تا چربی. برای تامین مواد معدنی بدن، روزانه 3هزار تا 4 هزار میلی گرم سدیم، هزار میلی گرم پتاسیم و 300 میلی گرم منیزیم را برای کم کردن عوارض این رژیم مصرف کنید. تحقیقات نشان داد که پیروان یک رژیم گیاهی کمچرب در روز 700 کالری کمتر مصرف کردهاند. با این حال، طبق تحقیقات معتبر، کره ریسک ابتلا به بیماریهای مزمن قلبی یا دیابت را افزایش نمیدهد. تحقیقات نشان داده است که مصرف روغن کانولا میتواند کلسترول بد را کاهش دهد. برنامهای که در آن، میزان مصرف کربوهیدرات شخص، طبق فعالیتهای ورزشی او تعیین میشود. قبل از وارد شدن به آن، کلید شناخت مزایا و خطرات کتو ممکن است. سلولها معمولاً از گلوکز به عنوان منبع اصلی سوخت استفاده میکنند. اگر شخص دچار بیماری دیابت باشد، با در پیش گرفتن رژیم کتوژنیک، کنترل بهتری روی گلوکز خون خواهد داشت. اگر شما رژیم کتو را برای کاهش وزن می گیرید، بهتر است هم کربوهیدرات کل مصرفی و هم کربوهیدرات خالص مصرفی را کنترل کنید. احتمالاً از کاربرد آن برای کاهش وزن شنیدهاید.

اگر خودتان را خوب میشناسید و اطمینان دارید که پایبندی دائمی به این محدودیتها از دایره توانایی شما خارج است، احتمالاً کتوژنیک انتخاب مناسبی برایتان نیست. اما اگر یک ورزشکار معمولی هستید، ضروری است که به کاهش تدریجی میزان کربوهیدرات پایبند باشید. اگر تصمیم خود را گرفتهاید این کار را زیر نظر یک متخصص مجرب انجام دهید. دکتر رکسانا عباسی، متخصص بیماری های داخلی و گوارشی و عضو انجمن طب داخلی آمریکا، با داشتن سابقه ای درخشان در ارائه و پیگیری رژیم های غذایی، از جمله رژیم کتوژنیک، می تواند شما را در مسیر لاغری و کاهش وزن بدون تجربه عوارض خطرناک یاری کند. کتوز یک ماده طبیعی است اما کتواسیدوز فقط در دیابت های کنترل نشده اتفاق می افتد. به علاوه با توجه به اینکه افراد با افزیش سن، قدرت جسمانی و توده ی عضلانی خود را از دست می دهند، خوردن مرتب پنیر موجب پیشگیری از این وضعیت خواهد شد. در زنان به از بین رفتن علائم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) کمک می کند. چندین مطالعه در مورد این موضوع انجام شده است و گذر از آنها با جزئیات جزئی به ما کمک می کند تا مزایا و مضرات استفاده از این رژیم غذایی را در رابطه با عملکرد برجسته کنیم.