کاهش وزن و عدم تعادل هورمونی 1


بسیاری اوقات زنانی که هدفشان کاهش وزن است از کاهش وزن خود شکایت می کنند !! آنها می گویند همه کار کردیم ، اما پوندهای باقی مانده نمی میرند. اغلب وقتی آنها را بررسی می کنیم ، می بینیم که آنها دارای برخی مشکلات هورمونی هستند. در واقع ، به طور خلاصه ، می توانیم به مشکل عدم تعادل در 4 هورمون: استروژن ، انسولین ، کورتیزول ، آدیپونکتین بپردازیم. بیایید امروز در مورد عدم تعادل استروژن صحبت کنیم.

عدم تعادل و استروژن بالا در خون با اثر بر اندام ها مانع روند کاهش وزن می شود و در واقع حتی نوع چاقی زنان (گلابی شکل) نیز می تواند با این هورمون ارتباط داشته باشد. بنابراین اکنون این س isال مطرح است که چگونه باید هورمون ها را متعادل کنیم. یکی از راههای اصلی برای دریافت فیبر کافی.

وقتی به مطالعات بزرگ فراتحلیل نگاه می کنیم. مشاهده می کنیم که مصرف فیبر می تواند بر گیرنده های استروژن تأثیر بگذارد و حتی از سرطان هایی مانند سینه ، آندومتر و. با مصرف و دریافت فیبر مناسب ، استروژن در گردش را با تأثیر بر گیرنده های استروژن کاهش می دهیم.

همه می دانیم که منابع اصلی فیبر سبزیجات و حبوبات هستند ، به ویژه سبزیجات کلم (کلم بروکلی ، گل کلم ، جوانه بروکسل و غیره) و مواردی مانند دانه های کتان و چیا که من واقعاً دوست دارم.)

خوب! برای زنان ، بین 25 تا 40 گرم فیبر در روز یک هدف خوب است (توجه: توجه داشته باشید که سبزیجات به ویژه کلم می تواند باعث نفخ شود ، استفاده از کپسول های کربوژل و نوشیدن آب کافی برای این مورد ممکن است مناسب باشد!)

برای تمرین این ایده ، من یک میان وعده خوشمزه پیشنهاد می کنم که فوق العاده است و می تواند فیبر تقریبی مورد نیاز را به شما ارائه دهد:

کلم بروکلی (2 فنجان): 5 گرم

گل کلم (2 فنجان): 4.5 گرم

بروکسل (2 فنجان): 8 گرم

دانه چیا (2 قاشق غذاخوری): 7 گرم

دانه کتان (2 قاشق غذاخوری): 8 گرم

توت یا تمشک (1 فنجان): 8 گرم

آیا دوست دارید بتوانید یک قاشق غذاخوری سرکه سیب یا روغن زیتون به این سالاد اضافه کنید …

حالا شما به ما بگویید ، آیا فکر کرده اید که روزانه چقدر فیبر دریافت می کنید؟ منبع فیبر مورد علاقه شما چیست و چگونه آن را هر روز دریافت می کنید؟

موفق باشید و سلامت

دیدگاهتان را بنویسید