برنامه غذایی هفتگی رژیم کتوژنیک – فیتولند

در رژیم کتوژنیک چقدر پروتئین 3 نمونه ‌از انواع رژیم کتوژنیک یا کیتو دایت میتوان مصرف کرد؟ آیا پس از قطع رژیم میتوان دوباره کربوهیدرات مصرف کرد؟ بدن شما ابتدا شروع به مصرف ذخیره گلیکوژن شما می کند و شما با از دست دادن آب بدن وزن کم می کنید. اما همچنان میزان کربوهیدرات در روز کمتر از ۵۰ گرم است و بقیه انرژی شما از چربی تامین میشود. سلولها میتوانند از کتون به جای قند گلوکز به عنوان منبع انرژی استفاده کنند. حتماً اسم گلوکز یا قند خون به گوشتان آشناست اما به احتمال زیاد اسم کتون را نشنیدهاید. مکملی مانند روغن MCT یا کتون نیز ممکن است کمک کننده باشد. رژیم کتوژنیک همچنین میتواند تعادل آب و مواد معدنی بدن شما را تغییر دهد، بنابراین افزودن نمک اضافی به وعدههای غذایی یا مصرف مکملهای معدنی ممکن است کمک کننده باشد. بنابراین خرما باید در رژیم کتو به شکل محدود شده مصرف بشه. بنابراین افراد دیابتی نیز با مشورت پزشک خود، میتوانند از رژیم کتو بهره ببرند. همانطور که در این مقاله بیان کردیم، رژیم کتوژنیک یا رژیم کتو یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات و پرچرب است. امروز میخواهم داستان رژیمی را برای شما بگویم که در سال ۱۹۲۱ برای درمان بیماری صرع توسط یک پزشک فرانسوی به نام هنری گیلین ابداع شد!

باید به طرز تهیه غذا دقت کنید.

کتوژنیک و بدنسازی رژیم کتو برای درمان صرع در دهه 1920 و 30 رایج شد. بسیاری از مردم رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا را بیشتر تمایل به استفاده برای کاهش وزن دارند. برای مقابله با این، مصرف کربوهیدرات خود را کاهش دهید و نکات بالا را دوباره بررسی کنید. همان طور که گفتم هدف رژیم این است که سطح کتوزها را در بدن بالا نگه دارد. در ادامه لیستی از خوراکیهایی که باید حجم اصلی وعدههای غذایی شما را تشکیل دهند را تهیه کردهایم. باید به طرز تهیه غذا دقت کنید. در رژیم کتوژنیک خودتان باید برنامه غذایی را با توجه به شرایط جسمانی و مالی تهیه کنید.نکته مهم این است که در برنامه رژیم کتوژنتیک 70 درصد چربی، 25 درصد پروتئین و 5 درصد کربوهیدرات را رعایت کنید. اگر هم قبلاً آن را شروع کردهاید، پیشنهاد میکنم از تجربهی خود برای ما بنویسید تا افراد مبتدی بتوانند بهتر تصمیم بگیرند. اگر فکر میکنید رژیم کتوژنیک یا رژیم کتو میتواند به کاهش چربی و عضله سازی منجر شود، توصیه میکنم این مطلب را حتماً بخوانید. این کاهش کربوهیدرات بدن شما را در یک حالت متابولیک به نام کتوز قرار می دهد. پیاز خرد شده درشت یک عدد. یک عدد لیمو متوسط، چیزی حدود 0.5 گرم کربوهیدرات خالص و تنها 0.2 گرم قند طبیعی دارد. Th is po​st w as generat ed  wi​th G SA ᠎Conten​t ᠎Gene rato​r DEMO!

یک دلیل دیگه هم داشت که به این موضوع پرداختم. کاهش انوسلین همچنین برای بیماران مبتلا به سندروم تخمدان پلیکیستیک هم میتواند مفید باشد. همچنین عوارض جانبی طولانی مدت این رژیم میتواند شامل؛ استئاتوز کبدی، هیپوپروتئینمی، سنگ کلیه و کمبود ویتامین و مواد معدنی باشد. از آنجایی که کمبود ویتامین D وجود دارد، صادقانه بگویم، در رژیم کتو، شما به ویتامین D نیاز دارید و مکمل مصرف می کنید. با این حال، شایان ذکر است که از آنجایی که رژیم غذایی کربوهیدراتها را محدود میکند، معمولاً فیبر رژیمی کمی دارد که ممکن است تأثیر منفی بر سلامت روده از جمله وجود باکتریهای خوبِ روده داشته باشد. در این مورد، مطمئن شوید که مقدار زیادی از غذاهای دارای باکتری خوبِ روده مانند سبزیجات برگدار، سبزیجات تخمیر شده و چربیهای خاصی مانند کره که اسید بوتیریک را تامین میکند مصرف میکنید. بیشتر مقدار آبی که مینوشید، از طریق ادرار دفع میشود. سوال مهم این است که آیا این رژیم نسبت به بقیه رژیمها، بیشتر باعث کاهش وزن میشود؟ از طرفی در رژیم کتو چربی بیشتر و پروتئین کمتری نسبت به رژیم کم کربوهیدرات داریم. این رژیم با داشتن پروتئین و چربی بیشتر باعث می شود افراد احساس گرسنگی کمتری داشته باشند چون چربی ها و پروتئین نسبت به کربوهیدرات مدت زمان بیشتری طول میکشد تا هضم شوند.بررسی ها نشان داده اند افراد مبتلا به دیابت با رعایت این رژیم سطح hba1c(میانگین سه ماهه قندخون) پایین تری دارند.همچنین این رژیم به کاهش سطح تری گلیسیرید هم کمک می کند حتی بیشتر از یک رژیم کم چربی،که این موضوع برای افراد دیابتی یک مزیت محسوب میشود چون افراد دیابتی در معرض خطر بیماریهای قلبی هستند.

رژیم غذاییGM، که به آن رژیم غذایی جنرال موتورز (General Motors)، نیز میگویند، یک برنامه غذاییست که قول حدودا ۵ کیلوگرم کاهش وزن را در یک هفته به شما میدهد. میزان کاهش وزن در رژیم کتو در هفته اول نیم الی 2.5 کیلوگرم است. برای به حداقل رساندن میزان عوارض رژیم کنوژنیک، میتوانید یک رژیم غذایی معمولی کم کربوهیدرات را برای چند هفته اول امتحان کنید. همین اول مطلب بگم که این مطلب طولانی است! قصدم این است که به شما نشان بدهم این طورها هم نیست و این همه تعریف و تمجید بیشتر به خاطر تکنیکهای بازاریابی است. به این خاطر طولانی است که کلی مطلب در مورد رژیم کتوژنیک در اینترنت مشاهده میکنید که مدعی اثرات معجزه آسای رژیم کتو هستند. رژیم قدیمی کتو به شما میگفت که به ازای هر ۱ گرم کربوهیدرات و پروتئینی که مصرف میکنید ۴ گرم چربی مصرف کنید. اگر شما فردا رژیم کتوژنیک بگیرید و میزان کربوهیدرات را به شدت کاهش دهید چه اتفاقی میافتد؟ رژیم کتوژنیک ممکن است برای برخی از افرادی که در کاهش وزن با روشهای دیگر مشکل داشتهاند، گزینهای مطلوب باشد، اما اگر رژیم کتوژنیک را انتخاب میکنید، بهتر است تحت نظارت یک پزشک و یک متخصص تغذیه معتبر باشید.

اگه این سوالها را داخل یک کلینک لاغری (از اونهایی که صبح تا شب تبلیغش رو میبینید) از من میپرسیدند تعجب نمیکردم اما بدنساز و رژیم کتو! اون هم اینکه اخیراً مشاهده کردم سوالهای زیادی هم داخل باشگاه و هم داخل وبسایت در مورد این رژیم پرسیده میشد. ۳ – توی رژیم کتوژنیک هم میتونم عضله سازی کنم؟ شاید کمی پیچیده باشد، اجازه بدهید گیر ماجرا را برای شما باز کنم. بعضیها حتی تا جایی پیش رفتند که این رژیم را راز طول عمر بیشتر معرفی کردند! بهتر است از خوردن آب میوهها پرهیز کنید ( حتی اگر 100٪ آب میوه تازه باشد) – بهتر است نوشیدنی اسموتی بنوشید، اما در حد خیلی کم. مطالعات اولین نشان داد که این رژیم برای درمان صرع به شدت موثر است اما در سال ۱۹۳۸ دارویی به نام فینتوئین به بازار معرفی شد که دردسر رژیم گرفتن را نداشت اما برای درمان صرع خیلی موثر بود. بیماری صرع ناشی از فعالیتهای غیر معمولی الکتریکی در مغز است. اما این بسیار قابل اهمیت است در ابتدا تامین انرژی مغز از طریق عمل کتوزیس سخت است، اما بررسی ها نشان داده است مغز پس از مدتی قادر به دریافت 60 درصد انرژی خود از طریق فرآیند کتوز رژیم کتوژنیک برای کودکان است.

ممکن است همچنین باعث ممکن است باشد ممکن است داشته باشید دیرتر شوید را و انرژی آن قرار است فوق العاده زیرین است. این رژیم همانطور که گفتیم دارای مضراتی نیز هست که ممکن است برای بدن بسیار خطرناک باشد. آووکادو دارای برخی مواد مغذی و مواد معدنی مانند پتاسیم است که اغلب مردم به اندازه مورد نیاز از آن دریافت نمی کنند. عوارض رژیم کتوژنیک مانند سایر رژیم ها اجتناب ناپذیر است، زیرا این رژیم سطح الکترولیت بدن را تغییر می دهد و ممکن است افراد دچار کمبود برخی از مواد معدنی همچون منیزیم، پتاسیم و سدیم شوند. اما بهتر است که مصرف این نوشیدنیها به حداقل برسد زیرا زمانی که به مقدار زیاد نوشیدنیهای رژيمی در رژیم غذایی شما قرار دادهشود، ممکن است که کاهش وزن شما کمتر از حدی که میتواند، باشد. لیست مواد غذایی مجاز رژیم کتوژنیک حاوی مقدار کمی کربوهیدرات می باشد، در نتیجه کاهش کربوهیدرات دریافتی، بدن کربوهیدرات لازم برای تامین انرژی مورد نیاز برای سوخت و ساز را ندارد در نتیجه از چربی به جای کربوهیدرات به عنوان منبع تامین انرژی مورد نیاز استفاده میکند.رژیم کتوژنیک معتقد است که اینکار علاوه بر چربی سوزی بر روی سلامت و تندرستی افراد هم تاثیر می گذارد زیرا با استفاده از چربی برای تامین انرژی مورد نیاز بدن عملکرد بدن بهبود می یابد.

پنیر حاوی اسید لینولئیک مزدوج یا CLA است که باعث کاهش چربی بدن، بهبود ساختار و ترکیب

آن میشود. هر عدد لیموترش حاوی ۵.۵ گرم کربوهیدرات و ۱.۵ گرم فیبر است. حدود 2 گرم از چربی های موجود در هر قاشق غذاخوری روغن زیتون در نوع اشباع شده هستش. لطفاً توجه داشته باشید: اگر قصد دارید هر نوع رژیم غذایی را امتحان کنید، لطفاً ابتدا با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که میتوانید بدون هیچ عامل تهدیدکنندهای، رژیم بگیرید. همچنین برای ورزشکاران حرفهای، کسانی که قصد عضله سازی در بدن خود دارند و یا به دنبال افزایش وزن هستند، رژیم مناسبی نیست. 3. رژیم کتوژنیک هدفمند : در این رژیم برای کسانی که ورزشهای سبک انجام میدهند، نزدیک زمان ورزش، کربوهیدرات بیشتری مصرف میشود. رژیم کتوژنیک هدفمند (Targeted Ketogenic Diet) برای بدنسازها و کسانی که ورزشهای سبک انجام می دهند مناسب است.در این رژیم به افراد ورزشکار اجازه داده می شود قبل و بعد از ورزش 20 تا 30 درصد کربوهیدرات مصرف کنند تا بتوانند شدت ورزش را افزایش دهند. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا مناسب افرادی است که فعالیت بدنی شدید دارند.در این رژیم میزان مصرف پروتئین اندکی افزایش پیدا میکند و از مصرف چربی کم میشود؛ یعنی %60 چربی، 35% پروتئین و %5 کربوهیدرات.در رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا لازم است که روزانه 120 گرم پروتئین و حدود 130 گرم چربی مصرف کنید.

این می تواند به طور موثر بدن شما را از کتوز خارج کند.

معایب و مزایای رژیم کتوژنیک اما به دلیل اینکه قهوه لایت و چای لاته با شیر فاقد چربی و طعم دهنده های کربوهیدرات بالا تولید می شوند، از مصرف آنها در رژیم کتو پرهیز کنید. اینگونه از دریافت صددرصدی ویتامین های مورد نیاز روزانه بدن اطمینان حاصل کنید. پروتئین و باقیمانده چربی روزانه شما باید به اندازه نیاز مصرف شود. این می تواند به طور موثر بدن شما را از کتوز خارج کند. چربی اشباع شده می تواند کلسترول LDL را افزایش دهد که خطر بیماری قلبی را افزایش می دهد. زمانی که تخمدان های خانم ها از حد نرمال بزرگ تر شود و در نواحی تخم ها کیسه هایی که پر از مایعات هستند به وجود بیایند این سندرم ایجاد می شود. جواب به این سوال یک نه بزرگ است! رژیم کتوژنیک MCT کلاسیک و تعدیلشده، هر دو به یک اندازه مؤثرند و تفاوتشان در تحملپذیری، بهلحاظ آماری، قابل توجه و چشمگیر نیست. هر نصف فنجان (قطعهقطعه شده) معادل 8 کالری و 2 گرم کربوهیدرات خالص است.

یک گلابی ۸ تا ۹ گرم کربوهیدرات خالص دارد. حاصل یک دهه کار این پزشک بزرگ، رژیمی شد به عنوان رژیم کتوژنیک یا رژیم کتو. زمانی که شما از مواد غذایی استفاده کنید که بتواند بدن را به این وضعیت نزدیک کند، بدن میتواند ظرف مدت یک الی سه روز به حالت کتوزیس درآید. این حالت با نام گرسنگی سلولهای سرطانی شناخته میشود. نتایج مطالعات با استفاده از مدل اثرات ثابت متا آنالیز با هم ترکیب شدند و همچنین برای بررسی ناهمگنی در میان مقالات انتخاب شده از آماره Q و شاخص I2 استفاده شد و برای تحلیل داده ها از نرم افزار Stata Ver. در رژیم کتو استاندار، وعده های اصلی و میان وعده ها بر اساس چربی های مانند روغن زیتون، آووکادو، کره،گوشت و ماهی تنظیم می شود و در روز چربی مصرفی باید معادل سه چهارم فنجان باشد.در این رژیم می توانید از سبزیجات غیر نشاستهای (هویج، اسفناج، کلم بروکلی) و میوههای کم کربوهیدرات مثل توت و ملون استفاده کنید. مرحله سوم: در این میان در صورت عدم وجود گلوکز، بدن نیز شروع به سوزاندن چربی و تولید کتون می کند. این رژیم میخواهد تا سطح کتوزها در بدن ثابت باقی بماند و منبع اصلی انرژی بدن هم کتون باشد نه گلوکز.