رئیس جمهور بایدن، آنا ناواس آسین را به عضویت شورای ملی مشاوره سرطان منصوب کرد


امروز، رئیس جمهور جو بایدن قصد خود را برای انتصاب شش کارشناس به هیئت ملی مشاوره سرطان اعلام کرد که نقش مهمی در هدایت مدیر موسسه ملی سرطان در تعیین مسیر برنامه ملی تحقیقات سرطان ایفا می کند. در میان آنهایی که نام برده شد، آنا ناواس-آسین، دکترا، استاد علوم بهداشت محیط در دانشکده بهداشت عمومی میلمن دانشگاه کلمبیا و عضو مرکز جامع سرطان هربرت ایروینگ بود. فهرست کامل منصوبان در اطلاعیه کاخ سفید در دسترس است.

در این اطلاعیه اشاره شده است که «هیئت مشاوره ملی سرطان، مهتاب سرطانی را که پرزیدنت بایدن یک سال پیش برای پایان دادن به سرطان آنطور که امروز می‌شناسیم، دوباره روشن کرد، تکمیل خواهد کرد – از جمله با اطمینان از سرمایه‌گذاری دولتش در تحقیق و توسعه که به پیشرفت پیشرفت‌ها کمک می‌کند. پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری هایی مانند سرطان».

Navas-Acien بر نقش محیط در بیماری های رایج با هدف بهبود سلامت مردم تمرکز می کند. او بیش از 300 نشریه بررسی شده دارد، چندین پروژه تحقیقاتی با بودجه NIH را رهبری می کند، و برای پل زدن علوم پزشکی و بهداشت محیطی با استفاده از رویکرد مشارکتی شناخته شده است. او به عنوان رئیس بخش مطالعات کلیوی، غدد درون ریز و گوارشی NIH و به عنوان عضو کمیته های آکادمی ملی علوم، از جمله کمیته هایی که اثرات آرسنیک غیر آلی و سیگارهای الکترونیکی بر سلامتی را بررسی می کنند، خدمت کرده است. او مدیریت برنامه تحقیقاتی Superfund دشت شمالی دانشگاه کلمبیا را بر عهده دارد، مرکزی که علم، فناوری و دانش سنتی را برای محافظت از منابع آبی دشت شمالی و جوامع بومی از قرار گرفتن در معرض فلزات خطرناک ادغام می کند.

من مفتخرم که با سایر اعضای برجسته هیئت مشورتی برای هدایت اولویت های تحقیقات سرطان کار کنم. ناواس-آسین می‌گوید: شناسایی و اجرای استراتژی‌های بهتر برای پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان برای ادامه پیشرفت‌های قابل توجه در برابر سرطان، از جمله حذف نابرابری‌های موجود در میزان سرطان و بقا.