راهنمای کامل رژیم کتوژنیک + لیست مواد غذایی رژیم کتو – Adiet

عوارض رژیم کتوژنیک چیست همچنین در مقاله غذا های مجاز برای مصرف در رژیم کتوژنیک به طور مفصل در این مورد توضیح 3 نمونه ‌از انواع رژیم کتوژنیک یا کیتو دایت داده شده است. اگر هدف شما کاهش وزن باشد، با انجام تحقیقات در مورد چگونگی شروع و مقدار مصرف غذا و مشورت با متخصص تغدیه، می توانید این رژِیم را دنبال کنید و احتمالا وزن از دست خواهید داد. انتخاب صحیح این ترکیب بر میزان اشتهای ما به غذا و در نهایت روی وزن ما نیز تاثیرگذار باشد. گفته می شود، در هفته اول شما به دلیل کمبود بدن در ذخایرکربوهیدرات ، کاهش وزن شما تا حد زیادی آب خواهد بود. در این رژیم شما چربی میخورید تا بتوانید چربی بسوزانید. فواید این تغییر سبک زندگی کم کربوهیدرات توسط افراد مشهور مانند هالی بری، کورتنی کارداشیان و مگان فاکس مورد توجه قرار گرفته است. کتاب رژیم کتوژنیک توسط دکتر میثم شکری ساز به فارسی برگردانده شده است و شما میتوانید این کتاب بی نظیر را مطالعه کنید. همینطور صبحها سطح هورمون گرلین در بدن ما بالا است که این هورومون خود ترشح هورمونهای رشد را بالاتر برده و این امر چربیسوزی را افزایش داده و فرآیند عضله سازی آغاز میشود.

مزایا و معایب رژیم کتوژنیک

اجازه دهید کمی بیشتر بررسی کنیم: بدن شما کربوهیدراتها را به عنوان گلیکوژن ذخیره می کند، برای هر گرم گلیکوژن که در آن ذخیره شده است، تقریباً سه گرم آب وجود دارد، بنابراین وقتی مصرف کربوهیدرات را محدود می کنید، بدن گلیکوژن های خود را به همراه آب آن از دست می دهد. اما از آن جا که دیابت با تغییر در متابولیسم، افزایش قند خون و اختلال در عملکرد انسولین همراه است، و از طرفی این رژیم در حذف چربیهای اضافه که ارتباط مستقیمی با دیابت نوع ۲ و سندرم متابولیک دارند، کمک میکند، بنابراین، پیروی از این رژیم غذایی احتمالا میتواند در بهبود حساسیت به انسولین و دیابت نوع ۲ مؤثر واقع گردد. در اینجا یک برنامه ورزشی ۵ هفته ای وجود دارد که باعث کاهش وزن شما می شود، به شما کمک می کند توده عضلانی بسازید و بدن خود را قوی کنید. اگر می خواهید سفیده تخم مرغ را بخورید، ممکن است مجبور باشید مکمل های ویتامینه مصرف کنید (با متخصص تغذیه خود صحبت کنید). پس از حذف کربوهیدرات ها از رژیم غذایی، خواهید دید که دیگر خوردن آنها را هوس نمی کنید.

رژیم کتوژنیک همچنین می تواند تعادل آب و مواد معدنی بدن شما را تغییر دهد، بنابراین اضافه کردن نمک به وعده های غذایی و یا مصرف مکمل های معدنی می تواند کمک خوبی باشد. چدار ارزش غذایی خوبی دارد. برای تهیه غذاهای خود بهتر است به جای استفاده از روغنهای ناسالم، چربی سالم همچون روغن زیتون بکر، روغن نارگیل که چربی بالایی دارد و روغن آووکادو را به کار ببرید و از انواع ادویهها برای خوشمزه کردن وعدههای غذایی خود استفاده نمایید. اگر به مصرف مقدار کربوهیدرات در رژیم غذاییتان حساس نیستید، شاید بهتر این باشد که برای افزایش سلامتیتان کربوهیدرات مصرفی خود را کاهش دهید. به عبارت دقیق تر باید بگوییم که افرادی که وزن بالاتری در ابتدای رژیم دارند، وزن بیشتری را در پایان از دست می دهند و مقدار کاهش وزن برای تمام افراد یکسان نمی باشد. احساس سیری طولانی مدت به ما دست می دهد.نسبت موادی که در هرم غذایی رژیم کتوژنیک مصرف می کنیم عبارتند از: 60-75 درصد کالری دریافتی شما از چربی ، 15-30 درصد از پروتئین ، و 5-10 درصد از کربوهیدرات تأمین می شود. یک مقاله در ۱۶ ژانویه سال ۲۰۱۸ در مجله ی انجمن پزشکی آمریکا، بطور خلاصه اشاره دارد: بسیاری از مردم در این رژیم سرشار از چربی، احساس سیری می کنند و بطور طبیعی مقدار مصرف کالری کاهش می یابد.  Po st w as created  by GSA  C on tent Generator D​emov ersion.

فراموش نکنید که حتما آمار غذاهایی که میخورید را داشته باشید و مقدار و میزان و تعداد دفعات آنها را یادداشت کنید. فراموش نکنید که میان وعدهها نباید حذف شوند تا کاهش وزن شما مداوم و اصولی باشد. سوپرمارکت تحویل فوری اسنپ به شما کمک میکند تا با صرفهجویی در زمان و در مدتزمان حداکثر ۳۰ دقیقهای، لیست موردنیاز خود را بهراحتی درب منزل تحویل بگیرید و این یعنی شروع یک رژیم مقتدرانه و یک تصمیم مهم تا رسیدن به هدف اصلی یعنی کاهش وزن شما! یک تکه نان یا یک وعده کوچک از دانه ها می تواند ۱۰ تا ۳۰ گرم کربوهیدرات خالص داشته باشد! در زیر نظرات کارشناسان در مورد هر دسته آمده است و هر توضیحی با استفاده از علم تغذیه و پزشکی مبتنی بر شواهد رد میشود تا نشان دهد که کارشناسان کجای کار را نادیده گرفتند. دلیل این موضوع هم استفاده از غذاهای چرب هست که میتونه برای این دسته از افراد مشکل ساز باشه.

تمرکز افراد در این دسته روی کاهش وزن نیست. در هنگام پیروی از رژیم کتوژنیک اگر کالری دریافتی فرد کنترل نگردد، بعید است که وزن او کاهش یابد. قطع یکباره کتو ممکن است منجر به افزایش در توده عضلانی شود. در ادامه به برخی از بهترین غذاها همراه با مقداری که میتوان در رژیم کتو مصرف کرد، اشاره میکنیم. در حال حاضر، به نظر می رسد تحقیقات محدود نشان می دهد که رژیم کتوژنیک ممکن است اندازه تومور و سرعت پیشرفت برخی سرطان ها را کاهش دهد. 2) پروتئین را محدود کنید – مصرف پروتئین باید همراه با میانهروی باشد. در رژیم کتوژنیک وقتی فرد مصرف کربوهیدرات را محدود میکند، ابتدا بدن بسرعت کربوهیدراتهای ذخیره شده در کبد و عضلات (گلیکوژن) را میسوزاند و مصرف میکند (۱). وقتی بدن شما در وضعیت کتوز قرار میگیرد، یعنی در سوزاندن چربی برای کسب انرژی مورد نیاز، بسیار کارآمد میشود. اگرمی خواهید رژیم کتوژنیک شروع کنید،با نوع اول یعنی رژیم غذایی استاندارد (SDk)شروع کنید. 6. ورزش کنید.اگر می خواهید بیشترین استفاده را از رژیم کتوژنیک خود داشته باشید ، در روز 30 دقیقه ورزش را به برنامه خود اضافه کنید. “نفس كتو”: ممکن است هنگام اجرای برنامه کتوژنیک از نفس خود بویی شبیه به فلز را احساس کنید که زود از بین می رود در این مواقع آب زیادی بنوشید تا هرگونه بوی ناخوشایند از بین برود.

متابولیزه شدن اسیدهای چرب به استواستات باعث می شود تا به مرور زمان به بتا هیدروکسی بوتیرات و استون مبدل شوند. سطح انرژی بالاتر: بدون کربوهیدرات ها، بدن شما اکنون دارای یک “سوخت فوق العاده” است که باعث می شود انرژی بیشتری داشته باشید. این مطالعه نشان داد که کاهش مصرف کربوهیدرات باعث افزایش اکسیداسیون اسیدهای چرب و کاهش اکسیداسیون کربوهیدرات می شود ، یافته ای که انتظار می رود با توجه به سازگاری بدن با سوختی که به آن داده می شود. دو تا شش هفته اول تقریباً مرحله سازگاری کتوژنیک است، یعنی اینکه بدن شما چربی را جایگزین گلوکز یا کربوهیدرات ها می کند. هرچند ممکن است در طول این دوران سازگاری بدن با شرایط جدید با مشکل در تمرکز، تحریکپذیری اعصاب و سردرد مواجه شوند. دلیل این امر هم دسترسی دائمی بدن به ذخایر چربی به عنوان منبع اصلی سوخت است. شواهد اپیدمیولوژیک بهطور مشابه به مصرف بیش از حد قند به عنوان یک عامل مؤثر در ایجاد دیابت نوع ۲ اشاره کرد. در ابتدا 224مقاله یافت شد که در عنوان و چکیده حاوی کلمات کلیدی بودند. در ۲ هفته اول با رعایت کردن این رژیم شما وارد فاز کتوزیس خواهید شد و فرایند تبدیل چربی به انرژی و کاهش وزن برای شما آغاز میشود.

کاهش وزن با کتوژنیک

از طرفی زمانیکه پروتئینِ کمی دریافت کنید، عضلاتتان سوخته و اشتهای کاذب پیدا خواهید کرد؛ در نتیجه به سرعت چاق شده و در عضلهسوزیها، به اصطلاح، بدنتان خودش را خواهد انداخت. شما با رعایت یک رژیم فستینگ سبب کنترل افزایش انسولین و چربیسوزی خود خواهید شد. گاهی با اجرای طولانی مدت سبک کتوژنیک، بدن شما در یک وزن خاص متوقف می شود و با وجود اینکه شما همه اصول و قواعد کتو را دقیقا رعایت می کنید، نمی توانید به روند کاهشی قبلی خود بازگردید. وقتی که مصرف کربو هیدرات ها را کم کرده و چربی و پروتئین مفید را با یک نسبت خاص جایگزین می کنیم. به طور کلی ، وقتی شیرین کننده به شکل پودر است ، مقدار کمی کربوهیدرات وجود دارد که روی برچسب آن حساب نمی شود.شیرین کننده های مایع ممکن است گزینه ی بهتری برای کاهش میزان کربوهیدرات بدون کالری مصرفی باشد. البته مقدار بسیار کم.

نی نی سایت درباره رژیم کتوژنیک

البته این رژیم از آنجا که کلسترول خوب را افزایش می دهد و کلسترول بد را کاهش می دهد برای درمان و کنترل بیماری های قلبی و عروقی هم خوب است. مصرف کربوهیدرات ها اعتیاد آور است و هر چه این مواد را بیشتر مصرف کنیم بیشتر برای خوردن دوباره هوس خواهیم کرد. در رژیم لاغری کتوژنیک کاهش وزن چشمگیری را تجربه خواهیم کرد و این به دلیل کم شدن ذخایر کربوهیدرات در بدنمان می باشد چون کربوهیدرات آب زیادی را در خود ذخیره کرده و سنگین می باشد. در هرم غذایی سنتی کربو هیدرات ها اصلی ترین گروه مواد غذایی را تشکیل می دهند چون برای تأمین انرژی مورد نیاز برای انجام کارهای روزانه مصرف می شوند ولی در هرم غذایی رژیم کتوژنیک این قضیه برعکس است. البته، مانند هر رژیم غذایی دیگری نتایجی که افراد از کتو گرفته اند منحصر به فرد است چون افراد متفاوت هستند و تا زمانی که کتو را شروع نکنید، نمی توانید بگویید که بدن شما چگونه از نظر جسمی واکنش نشان خواهد داد یا اینکه چگونه می توان آن را به راحتی از نظر ذهنی دنبال کرد.

تو رژیم کتوژنیک چی بخوریم

در حالی که این رژیم ممکن است چالش برانگیز به نظر برسد، اما اجازه می دهد تا بسیاری از غذاهای مغذی را دریافت کنید. آزمایش: برای اینکه متوجه شوید که آیا بدن شما وارد فاز کتوز شده است می توانید از نوارهای آزمایش ادرار، آزمایش نفس یا آزمایش خون استفاده کنید. رژیم کتو یک رژیم با کربوهیدرات کم است که در آن همه گوشتهای قرمز، سفید و دریایی قابل طبخ و استفاده هستند. ایدههای محیط زیستی برایتان مهم است؟ رنگ سبزیجات هم خیلی مهم است. رژیم کتو و مشکلات قلبی: همانطور که قبلا اشاره شد یکی از عوارض رژیم کتو کم آبی و از دادن الکترولیت هایی همچون منیزیم، پتاسیم و سدیم است. اگه قرار باشه این خوراک مصرف شه، باید از نمونه کتویی اون بهره مند شد. این مسئله و بروز مشکلاتی نظیر اسهال یا یبوست یکی از عوارض شایع رژیم غذایی کتوژنیک هست که معمولا بعد از ۳-۴ هفته رخ میده، برای برطرف شدن این حالت سعی کنید از سبزیجات پر فیبر بیشتری استفاده کنید، مکمل منیزیوم هم میتونه به رفع یبوست ناشی از رژیم کتو کمک کننده باشه. اولین اصل برای وارد شدن به حالت کتوزیس این هست که بدن هیچ منبع انرژی جز چربی ها نداشته باشه.

​This c onte nt was written  wi th t he help  of G᠎SA Con​tent  Genera tor  DEMO!