راهنمای کامل رژیم کتوژنیک + لیست مواد غذایی رژیم کتو

چه کسانی نباید رژیم کتوژنیک بگیرند در رژیم کتوژنیک به طور تقریبی 70درصد انرژی از چربیها، 20 درصد از پروتئینها و فقط 10 درصداز کربوهیدرات تامین میشود که با توجه به هدف از تجویز این رژیم و شرایط فرد، 3 نمونه ‌از انواع رژیم

کتوژنیک یا کیتو دایت این درصدها جابهجامیشود. هر فنجان (خردشده) معادل 5 کالری، یک گرم کربوهیدرات خالص، صفر گرم پروتئین و صفر گرم چربی میباشد. • محتوای چربی مادۀ غذایی: چربی سبب تأخیر در تخلیه معده و سبب کند شدن جذب گلوکز رژیم غذایی می شود. در واقع، بعید به نظر می رسد که رژیم کتو تاثیر منفی بر سطح کلسترول داشته باشد در حالیکه این تاثیر را بر چربی می گذارد. هنگام شروع رژیم کتو، ممکن است نیاز به پرکردن غذا در یخچال و یا کابینت خود داشته باشید. دیابت با اختلال در متابولیسم، قند خون بالا و اختلال در عملکرد انسولین مشخص میشود. بنابراین، افراد مبتلا به دیابت باید قبل از شروع رژیم غذایی کتوژنیک، با پزشک خود تماس بگیرند، زیرا ممکن است تنظیم مقدار انسولین لازم باشد. این موارد دقیقا در نمونه رژیم کتوژنیک استاندارد نیز اتفاق می افتد. در رژیم غذایی روزانه 2000 کالری ، ممکن است 165 گرم چربی ,40 گرم کربوهیدرات و 75 گرم پروتئین وجود داشته باشد. مصرف کل کربوهیدرات خود را به 35 گرم یا کمتر در روز محدود کنید.

نمونه رژیم کتوژنیک رایگان

همیشه سعی کنید سبزیجات و گوشت را در طولانی مدت بچرخانید، زیرا هر نوع از اینها، مواد مغذی و مزایای سلامتی خاصی را فراهم می کند. طرفداران این نوع رژیم غذایی استدلال می کنند که فروکتوز توانایی افزایش خطر ابتلا به بیماری های کبدی را دارد. علاوه بر این در حدود 95% از افرادی که از رژیم غذایی کتوژنیک استفاده کردند توانستند میزان داروی مصرفی خود را کاهش دهند و یا قطع کنند که این عدد در برابر 62% از افرادی که از رژیم پرکربوهیدرات استفاده کردند و توانستند میزان داروی مصرفی خود را کاهش دهند به مقدار قابل توجهی بیشتر است. مؤثر بر رشد عضلات و افزایش مقدار اکسیژن رسانی به بدن که در هنگام تمرینات دشوار. این رژیم غذایی برای وزشکاران حرفه ای یا کسانی که به دنبال افزایش وزن و ساختن عضلات هستند چندان مناسب نیست و مانند هر رژیم غذایی دیگری زمانی نتایج آن را خواهید دید که به آن سفت و سخت پایبند باشید و از تمامی دستور های غذایی برای مدت طولانی به خوبی پیروی کنید. گرفتگی عضلات به خصوص گرفتگی عضلات پا که از عوارض این رژیم است، در نتیجه کمبود مواد معدنی به خصوص منیزیم رخ می دهد.

بهترین غذاهای کتوژنیک بسته به سطح فعالیت شما، ممکن است بتوانید روزانه ۸۰ گرم کربوهیدرات مصرف کنید و در این رژیم نیز باقی بمانید. چندین سبزیجات غیر نشاسته ای دیگر کالری و کربوهیدرات کمی دارند اما سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان هستند. کربوهیدرات ها معمولا به حدود ۳۰ تا ۵۰ گرم خالص در روز افزایش می یابند به این معنی که غذاهایی مانند سبزیجاتی با فیبر زیاد، برخی میوه ها یا سبزیجات نشاسته ای را می توانید در لیست غذاهای رژیم کتوژنیک قرار دهید. آووکادو که نصف آن، ۷/۳ گرم کربوهیدرات خالص دارد نیز بسیار در رژیم کتوژنیک توصیه می شود. ماهی های سالمون، قزل آلا، ماکرل، ساردین و تن در هر ۱۱۵ گرم کربوهیدرات ندارند. به این خاطر که در میوه میوه مقدار کربوهیدرات بسیار ناچیز است و در عوض فیبر فراوانی دارد از آن در رژیم غذایی کتوژنیک به صورت مستمر استفاده می شود. با اجرای این برنامهی غذایی، شما به سادگی میتوانید در مسیر رژیم کتوژنیک قرار بگیرید. وقتی میزان گلوکز ناچیز باشد، بدن به جای سوزاندن قند، چربیهای ذخیره شده در بافتها یا چربیهایی که از رژیم غذایی دریافت میشود را میسوزاند. بله، اگر شما بخواهید وزن خود را در طول یک یا دو ماه کاهش دهید، ایمن است.

رژیم کتوژنیک از نظر طب سنتی

به عنوان مثال، مطالعهای که در ماه سپتامبر سال 2016، در مجله nutrients منتشر شد، اهمیت غلات کامل را برای کمک به کنترل وزن و همچنین کنترل قند خون بالا نشان میدهد. تحقیقی که در سال ۲۰۱۳ در نشریه تغذیه بریتانیا منتشر شد، نشان داد که افرادی که تحت رژیم غذایی کتوژنیک قرار دارند، در مقایسه با افرادی که رژیم غذایی کم چربی دارند ( دریافت کمتر از ۳۰ درصد انرزی از چربی)، در طولانی مدت به وزن بهتری می رسند و خطر بیماری های قلبی و عروقی را بهتر تحت کنترل می گیرند. در دنیای رژیمهای کاهشوزن، برنامههای غذایی کمکربوهیدرات و پروتئین بالا، اغلب توجه بیشتری را به خود جلب میکنند. برخی از چاشنیها یا سسها: اغلب حاوی قند و چربی ناسالم هستند. با تحقیقی که بر روی ۱۳۵۰۰۰ فرد بزرگسال از ۱۸ کشور مختلف انجام شد، نشان داد که مصرف کربوهیدرات بالا با خطر بالای مرگ و میر همراه بود، در حالیکه چربی کامل و انواع مختلف چربی، خطر مربوط به مرگ و میر را کاهش داد و چربی کامل و انواع چربی با بیماری قلبی عروقی، انفارکتوس قلبی یا با مرگ بر اثر بیماری قلبی، ارتباطی نداشت. از درصدهای زیر به عنوان یک راهنما برای چربی، پروتئین و کربوهیدرات (یا ماکرو) در رژیم کتو استفاده کنید.

برنامه رژیمی کتوژنیک

یک نمونه رژیم کتوژنیک را در این بخش بررسی می کنیم. مطالعات نشان می دهند که نمونه رژیم کتوژنیک موفق باعث از بین رفتن سلول های سرطانی می شود. سلول های سالم بدن، قادر به استفاده از چربی برای تامین انرژی خود هستند، اما عقیده بر این است که سلول های سرطانی به صورت متابولیکی قادر به استفاده از چربی به جای گلوکز نیستند. انسولین یک “هورمون ذخیره شده” است که به سلول ها اجازه می دهد که انرژی را در ابتدا به عنوان گلیکوژن (کربوهیدرات های ذخیره شده در ماهیچه) و سپس به عنوان چربی بدن، در اختیار داشته باشند. در این نوع رژیم شما باید 25 گرم کربوهیدرات را 45 دقیقه قبل از انجام تمرینات ورزشی، مصرف کنید. در این رژیم غذایی, میتوانید از چند میوه, گوشت پرچرب, تخممرغ, خامه, کره, روغن و غیره استفاده کنید و لازم نیست وعده غذایی خود را حذف کرده و یا آنها را از دست بدهید, اما سوخت و ساز خود را با کمک تغییر نوع غذاهای مصرفی تغییر میدهید. علاوه بر این، آنها همچنین بهبود مدیریت قند خون را تجربه کردند و استفاده از داروهای خاص قند خون در بین شرکت کنندگان در طول مطالعه کاهش یافت.

مقاله در مورد رژیم کتوژنیک

این سوپ نه تنها مانع از دست دادن آب بدن می شود ، بلکه به بهبود روحیه شما در حین رژیم لاغری کتوژنیک نیز کمک می کند. مغز قادر است از این منبع جایگزین انرژی، به جای انرژی سلولی که معمولا در بیماران مبتلا به اختلالات مغزی کارآمد نیست، استفاده کنند. اگر به اطلاعاتی در مورد این رژیم در دوران شیردهی علاقهمندید، توصیه میکنم این مقاله را مطالعه کنید. در روغن نارگیل پرس سرد، روغن زیتون، دانه کتان، آجیل ماکادمیا، روغن آووکادو و روغن زنجیره متوسط تری گلیسیرید کربوهیدرات وجود ندارد. مواد غذایی کتو دوست، کم کربوهیدرات اند، مثل گوشت فراوری نشده، سبزیجات برگ سبز و هر چیز غیر شیرین. در مجموع از قسمت های پرچرب تر گوشت بهره ببرید. یک مطالعه نشان داد که نمونه رژیم کتوژنیک موفق منجر به ازدیاد غلظت اسید کینورنیک (KYNA) در هیپوکامپ و استریاتوم شده و در نتیجه باعث افزایش فعالیت های عصبی می شود. رژیمهای غذایی باید در کنار کاهش وزن، روی سلامت کلی بدن تاثیر مثبت بگذارند، مانند رژیم دش با رتبه 2 یا رژیم مدیترانهای که رتبه 1 است. زیرا انتخاب وعده های غذایی در ابتدا ممکن است کمی دشوار باشد.

آووکادو سرشار از چندین ویتامین و مواد معدنی است، از جمله پتاسیم، ماده معدنی مهمی که بسیاری از افراد ممکن است به اندازه کافی از آن استفاده نکنند. گلوکز همیشه اولین منبع انرژی برای بدن است، هنگامی که گلوکز در بدن وجود دارد، بدن در برابر چربی سوزی مقاومت خواهد کرد. در این مقاله به طور کامل بررسی کردیم که رژیم کتوژنیک چیست و چه تأثیری در لاغری و کاهش وزن دارد. اما اگر در رژیم کتوژنیک هستید حتما با چربی دوست شوید. تمام سبزیجات سبز رنگ از جمله قاصدک، برگ چغندر قند، کولارد، خردل، شلغم، آرگولا، کاسنی، رازیانه، کاهو اسفناج کلم و غیره در هر ۱ فنجان از ۰.۵ تا ۵ گرم کربوهیدرات خالص دارند. روغن زیتون به عنوان یک منبع چربی خالص فاقد کربوهیدرات است. این عوارض را به عنوان تب کتوژنیک می شناسند که معمولاً بعد از گذشت چند روز برطرف خواهد شد. این مقدار مصرف از تحلیل عضلهها جلوگیری می کند.

در دنیای رژیم های کاهش وزن , برنامه های غذایی کم پروتئین با کربوهیدرات کم, توجه را به خود جلب می کنند. لبنیات کم چرب:

لبنیات کم چرب تحت فرآیندهای

عمل آوری بسیاری قرار میگیرند و کربوهیدرات بالایی دارند. پروتئین حیوانی (گوشت، ماهی، و غیره) دارای کربوهیدرات بسیار کمی هستندکه در رژیم کتوژنیک خیلی مورد توجه قرار میگیرند. به طور کلی اگر 20 تا 50 گرم کربوهیدرات در روز بخورید، ممکن است 2 تا 4 روز طول بکشد. چربی باید در مقادیر زیاد و با هر وعده غذایی در طول روز مصرف شود. شما می توانید آنها را در مقادیر متوسط برای کنترل گرسنگی خود مصرف کنید. از طرف دیگر، سعی کنید آنها را در کنار چربیهای سالم، پروتئینها و سبزیجات غیرنشاستهای به اسموتیها اضافه کنید تا هر روز صبح، وعده ای مغذی داشته باشید. با این حال باید مطالعات و تحقیقات بیشتری روی رژیم کتو انجام شود تا اثربخشی آن بر سلامت انسان در طولانی مدت نشان داده شود. در صورتی که سطح کتون بدنتان کاهش پیدا کرد می توانید از این مکمل غذایی استفاده کنید. این روغن میزان انرژی در بدنتان را افزایش می دهد. به این موارد تشکیل شده احسام کتونی گفته می شود که اگر برنامه غذایی خود را در طولانی مدت حفظ کنید تجمع آن ها در بدنتان بیشتر می شود.

درباره رژیم کتوژنیک

با حذف کربوهیدراتها و جایگزینی آنها با چربی، بدن در وضعیت کتوز که یک حالت متابولیکی طبیعی است قرار میگیرد که نام آن کتوز است. مرحله 4: زمانی که سطح کتون خون شما به یک نقطه خاص می رسد، وارد حالت کتوز می شوید. کاهش مصرف کربوهیدرات بدن را در حالت متابولیکی ای به نام کتوز قرار می دهد. اکثر مردم روزانه تقریباً ۳۰ گرم کربوهیدرات مصرف میکنند. اکثر چاشنی های زیر به ازای ۱تا ۲ قاشق غذاخوری، از ۲ تا ۵ گرم کربوهیدرات خالص دارند. اکثر چربی های سالم حاوی کاربید خالص صفر هستند، به خصوص انواع ذکر شده در زیر که همگی در نمونه رژیم کتوژنیک اصولی یافت می شوند. اما چون روزه داری برای یک مدت طولانی در این بیماران قابل اجرا نبود، رژیم کتوژنیک به تقلید از همان اثرات مفید روزه داری مطرح شد. پر واضح است که با گرفتن یک رژیم غذایی، میزان مواد معدنی بدن کاهش پیدا می کند. رژیم کتوژنیک مقدار کربوهیدرات مصرفی را به 20 تا 50 گرم کاهش میدهد اما میزان پروتئین در این رژیم متوسط و میزان چربی بالا است. سبزیجات چلیپایی مانند کلم بروکلی، کلم بروکسل و گل کلم در هر ۱ فنجان ۳ تا ۶ گرم کربوهیدرات خالص دارند. This da᠎ta has been gen​er ated wi᠎th G SA Con᠎tent Gen​er​ator Demov er​si᠎on!