راهنمای کامل رژیم کتوژنیک + لیست مواد غذایی رژیم کتو – Behsadiet

عوارض رژیم کتوژنیک چیست اگر اهل مطالعه و تحقیق درباره رژیم های غذایی مختلف هستید، احتمالا نام کتوژنیک برای شما آشنا 3 نمونه ‌از انواع رژیم کتوژنیک یا کیتو دایت است. با استفاده از این رژیم پس از گذشت ۳ الی ۴ روز بدن شما که پیش از این انرژی خود را با قند خون تامین می نمود، شروع به شکستن پروتئین ها و چربی ها می کند و این فرآیند موجب کاهش وزن می شود. اگر برای مدیریت و کنترل بیماری دیابت انسولین مصرف میکنید، کاهش مصرف کربوهیدراتها در رژیم کتو ممکن است سطح قند خون را کاهش دهد. شما میتوانید با استفاده از این رژیم کتوژنیک استاندارد، بیشترین میزان کالری را از چربی به دست آورید. تغییر در وضعیت گوارش و باکتری های مفید روده: به دلیل مصرف کم کربوهیدرات احتمال دریافت فیبر از غذاهای همچون میوه ها، حبوبات و سبزیجات کاهش پیدا میکند و این موجب ایجاد یبوست در افراد می شود و از آنجایی که باکتریهای مفید روده که نقش به سزایی در سلامت و ایمنی بدن دارند از فیبرها تغذیه میکنند زمانی که فیبر مصرفی شما کاهش پیدا میکند سلامت بدن و سیستم ایمنی به خطر می افتد و عفونت پذیری افزایش پیدا میکند پس برای رفع این مشکل شما میتوانید از غذاهای پرفیبر که مصرفشان در رژیم کتو بلامانع است مثل نارگیل، دانه چیا، ارزن، گل کلم، بروکلی و سبزیجات برگ سبز استفاده کنید. Th is  po​st has been cre at​ed  wi th t he help ​of GSA C​onte᠎nt᠎ G enerator Demov​er​si​on.

بیشتر سبزیجات کربوهیدرات کمی دارند. یک راه ساده برای اینکه بدن را همیشه در آستانه لوسین قرار دهید این است که بر روی خوردن 3-4 وعده غذایی در روز تمرکز کنید که هر کدام مقدار نسبتاً مطلوبی پروتئین دارند ، بنابراین در هر وعده غذایی می توانید به آستانه لوسین برسید. افرادی که نشانه های کمبود پروتئین در آن ها آشکار می باشد نیز، بایستی این نسخه از رژیم کتوژنیک را دنبال کنند. افرادی که وزن بالاتری دارند، کاهش وزن بیشتری را تجربه میکنند؛ چون ذخایر چربی بیشتری برای سوزاندن دارند؛ از طرف دیگر، آب میان بافتی زیادی دارند که حین رژیم از دست میرود. 7. آیا رژیم کتوژنیک حجم عضلات را کاهش میدهد؟ در کنار تمام موارد بالا آیا شما میتوانید رژیم کتوژنیک بگیرید یا نه؟ در این شرایط است که رژیم غذایی سرشار از چربی به بدن شما صدمه می رساند. رژیم کتوژنیک در تسریع روند کاهش وزن کمک می کند و همچنین به مدیریت سطح قند خون و دیابت کمک می کند. نتیجه یک تحقیق نشان می دهد افرادی که از رژیم کتو استفاده می کردند، در مقایسه با کسانی که رژیم کم چرب و کم کالری داشتند، ۲/۲ برابر کاهش وزن بیشتری را تجربه نمودند.

کتوژنیک به چه معناست

رژیم کتوژنیک برای افرادی که اضافه وزن دارند، مبتلایان به دیابت و کسانی که میخواهند سلامت متابولیک شان را بهبود بدهند، فوق العاده است. به دلیل آنکه رژیم کتو نقش مهمی در رفع چربی های بدن ایفا می کند و چربی های اضافه نیز ارتباط نزدیکی به دیابت نوع دو دارند، این رژیم نقش موثری در پیشگیری و درمان دیابت بازی می کند. پس میتوایند بعد از طی یک دوره حدودا دو یا سه ماهه دوباره مانند قبل کربوهیدرات بخورید. دو غذا با مقدار کربوهیدرات یکسان، میتوانند شاخص گلایسمی متفاوتی داشته باشند.کربوهیدراتها بد یا خوب نیستند اما اگر مقدار زیادی غذا با شاخص گلیسمی بالا بخورید، ممکن است تولید انسولین را افزایش بدهید که منجر به افزایش وزن و در بدترین حالت دیابت نوع ۲ و بیماریهای قلبی میشود. به علاوه مشخص شده است که تخم مرغ باعث تولید هورمون هایی می شود که ایجاد سیری می کند و سطح قند خون را ثابت نگه می دارد.

Da᠎ta w᠎as created wi᠎th G᠎SA Con tent G​enerat​or DEMO !

اجسام کتون سنتز شده در بدن میتوانند به راحتی برای تولید انرژی توسط قلب، بافت عضلانی و کلیهها استفاده شوند. محققان دریافتند که اجسام کتون حتی در موشهای که به میزان طبیعی کربوهیدرات مصرف میکنند، میتوانند باعث تغییرات خاص میکروبی در طی رژیم کتوژنیک شوند. در حالت طبیعی تامین انرژی بدن بر عهده کربوهیدرات ها یا همان فرآورده های قندی است. در حالت طبیعی سوخت تامین کنندهی انرژی بدن از کربوهیدراتها (فرآوردههای قندی) بدست میآید. پاسخ: این مساله طبیعی است و یکی از عوارض جانبی رژیم کتوژنیک است و بعد از حدود یکماه از بین خواهد رفت. و این مساله جدی نیست. به دنبال این مساله و در صورت عدم تامین آب کافی بدن دچار کم آبی می­گردد و فرد عوارضی همچون گیجی، خستگی مفرط، گرفتگی عضلات و مواردی از این دست را تجربه خواهد کرد. برای جلوگیری از این عارضه در دوره رژیم کتو، نوشیدن آب را بیش تر از قبل جدی بگیرید. برای رفع این مشکلات توصیه می شود که در دوره رژیم خود مصرف مایعات و نمک را افزایش دهید. گرفتگی عضلات یکی از رایج ترین عوارض رژیم کتو است.

رژیم کتوژنیک چه جوریه

کتوژنیک نیز همانند بسیاری از رژیم های غذایی در کنار تمامی فواید خود، دارای برخی عوارض جانبی نیز است که در ادامه به آنها اشاره می کنیم. رژیم غذایی کتو، یکی از رژیمهای پرطرفدار است که به کاهش وزن و درمان بیماریهای مختلف کمک میکند؛ اما با وجود تمام مزیتهایی که دارد ممکن است در بعضی شرایط برای سلامتی مضر باشد؛ پس بهتر است قبل از اینکه به سراغ این رژیم بروید با فواید و عوارض رژیم کتو بیشتر آشنا شوید. کاهش کربوهیدرات ها باعث آزاد شدن الکترولیت های بیشتری در بدن می شود. مغز ما در زمان صبح آمادگی بیشتری برای شروع فرآیند چربیسوزی دارد و این کار را با ترشح هورمونهای کورتیزول، گرلین و هورمونهای رشد انجام می دهد. بنابراین این فرآیند که کتوزیس نام دارد، در نهایت موجب کاهش وزن می گردد. در رژیم کتوژنیک اگر فرد بتواند کاهش کالری دریافتی خود را بهصورت ثابت حفظ کند، میتوان انتظار داشت که حتی هفتهای بین نیم تا 1 کیلوگرم از وزن او کاسته شود. در پایان متذکر میشویم، رژیم کتو مانند هر رژیم غذایی دیگری، در صورتی اثر خواهد داشت که در عمل به آن ثابت قدم و در دراز مدت به آن پایبند باشید. علاوه بر آن میوه ها از نوع کم کربوهیدرات انتخاب می شوند و مقدار مصرف پروتئین نیز متوسط است. A​rticle was gener ated with t he  help  of GSA Con tent Gener at᠎or Demoversi on .

برنامه رایگان رژیم کتوژنیک

درسالهای اخیر محبوبیت رژیم کتوژنیک بین مردم افزایش پیدا کرده است، بیش از ۲۰ مطالعه نشان میدهد که این نوع رژیم غذایی میتواند درکاهش وزن و چربی سوزی، بهبود حافظه وسلامتی مؤثر باشد. انواع مختلفی از رژیم کتوژنیک وجود دارد که کتوژنیک استاندارد بیش از دیگر موارد رژیم های غذایی مورد تحقیق قرار گرفته و توصیه شده است. برای به حداقل رساندن این موارد می توانید یک رژیم معمولی کم کربوهیدرات را برای چند هفته اول امتحان کنید. علاوه بر اين، عموماً یک سوم افرادی که به منظور کاهش وزن، از رژيمهاي سخت لاغري كه با تركيب نادرست غذاها همراه اند، استفاده ميكنند، كاهش وزن بدنشان پس از چند هفته متوقف ميشود و دوباره دچار افزايش وزن ميشوند. طی یک تحقیق علمی مشخص شد، مصرف روزانه یک آووکادو فاکتورهای خطر قلبی/متابولیکی آنها از جمله LDL (کلسترول بد) را کاهش میدهد. رژیم كتو فواید متعددی روی سلامت دارد که از آنجمله میتوان به درمان آكنه و بهبود عوامل خطر بیماریهای قلبی اشاره کرد. اگر شما به تازگی دچار اضافه وزن یا چاقی شدهاید میتوانید با مشورت و مشاوره از دکتر تغذیه و متخصصان در این حوزه با رژیم کتوژنیک آشنا شده و با استفاده از این رژیم در مدت زمان کوتاهی کاهش وزن چشمگیری داشته باشید.

در هر صورت پیشنهاد ما این است که پیش از رژیم گرفتن به هر روشی، با پزشک تغذیه مشورت کنید. بنابراین بسیار مهم است که قبل از هرگونه تغییر در رژیم غذایی ، با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید. تحقیقات نشان دادهاند که رژیم کتوژنیک بهتر از رژیمهای توصیه شده کم چربی عمل میکند. البته در روزهای آزاد در این رژیم نیز بهتر است که از کربوهیدرات های سالم نظیر میوه ها و سبزی های نشاسته ای، لبنیات و غلات کامل استفاده گردد. یک راهنمای ساده برای مبتدیان وزن کم لبنیات در رژیم کتوژنیک کنید. اگر به تازگی تصمیم گرفته اید رژیم کتو را آغاز کنید، توصیه می کنیم انواع رژیم کتوژنیک را بشناسید و سپس نسخه متناسب با خود را انتخاب کرده تا بتوانید آن را تا همیشه ادامه دهید. به همین دلیل هم هست که معمولاً در ابتدای آغاز رژیم اغلب افراد احساس خوبی ندارند و مدتی زمان لازم است تا بدن آنها به شرایط جدید عادت کند و با آن سازگار شود. این فرآیند ممکن است منجر به بروز عوارضی مثل کم آبی بدن، خستگی، سرگیجه، احساس درد در عضلات، حالت تهوع و تحریکپذیری بدن بشود. زمانی که بدن در فرآیند کتوز قرار دارد، برای تامین انرژی مورد نیاز خود از چربی استفاده می کند.

رژیم کتوژنیک برای لاغری چیست

این امر موجب می شود تا بدن به آب بیشتری نیاز داشته باشد. با توجه به آنکه افزایش میزان انسولین از مهم ترین عوامل بروز این سندروم است و رژیم کتوژنیک نیز به علت کاهش مصرف کربوهیدرات موجب کاهش قند خون می گردد، این رژیم غذایی نقش مهمی در درمان کیست های تخمدان دارد. مطالعات نشان داده است که این رژیم غذایی با مقدار بسیار کم کربوهیدرات، و چربی بالا برای کاهش وزن، دیابت و صرع موثر است. نکته ای که رژیم کتوژنیک را از سایر رژیم های کم کربوهیدرات دیگر جدا می کند این است که پروتئین جای کربوهیدرات را نگرفته است. این پروسه، باعث از بین رفتن حس گرسنگی می شود. بنابراین در حالی که رژیم غذایی کتو می تواند باعث کاهش وزن شود، همچنین می تواند حالت تهوع، خستگی و یبوست ایجاد کند. البته ممکن است که این نوع رژیم غذایی منجر به فرآیند کتوز نشود و پروتئین منبع انرژی بدن شود، اما به طور کلی در این روش نیز کاهش وزن صورت می گیرد. البته توصیه می شود که این افراد رژیم خود را حتما تحت نظر پزشک متخصص انجام دهند. البته گاهی اوقات تاثیر روشهای تغذیهای کم بوده و جذابیتی برای اینکه افراد از روشهای تغذیهای برای درمان استفاده کنند وجود ندارد.

برخی از تحقیقات نشان می دهد که افرادی که از رژیم کتو استفاده می کنند در مقایسه با افرادی که رژیم های لاغری دیگری را دنبال می کنند، حجم عضلات بیشتری به خصوص در بخش ساق پا از دست می دهند. مطالعات نشان داده که افرادی که پنیر میخورند، 12 درصد کمتر از سایرین در معرض ابتلا به دیابت قرار دارند. هایپوگلایسمی: رژیم کتو موجب کنترل قند خون در افراد دیابتی می شود و سطح هموگلوبین a1c را کاهش میدهد اما با این حال افرادی که به دیابت نوع 1 مبتلا هستند ممکن است در معرض خطر هایپوگلایسمی که با علایمی همچون لرزش، تعریق و خستگی مشخص میشود روبرو شوند که در صورت عدم درمان منجر به کما رفتن شخص و نهایتا مرگ می شود. محققان برای درک بهتر چگونگی تأثیر تغییرات میکروبی در طی رژیم کتوژنیک روی سلامتی، روده موش را در معرض اجزای مختلف میکروبیومهای انسانی که تحت رژیم کتوژنیک است، قرار دادند. بدن شروع به سوزندان چربی میکند تا انرژی مورد نیاز را تأمین کند، خواه چربیهای ذخیره شده در بدن و خواه چربیهایی که در وعدههای مختلف مصرف میکنیم. فرض کنید که صبح روز خود را با خوردن کربوهیدرات شروع کرده باشیم، در این حالت سطح گلوکز و انسولین در خون افزایش مییابد و دائما احساس گرسنگی میکنیم.