چگونه رژیم کتوژنیک را شروع کنم؟

فروشگاه کتوژنیک مشهد اگر جواب سوالاتتان را در این بخش دریافت نکردید میتوانید به بخش سوالات متداول 3 نمونه ‌از انواع رژیم کتوژنیک یا کیتو دایت کتوژنیک مراجعه فرمایید. اگر دچار حالت تهوع شدید، از دمنوشهای مقوی معده استفاده کنید. آیا ورود بدن به حالت کتوز بد است؟ زیرا در شروع رژیم کتوژینک بدن دچار کم آبی میشود. چه مقدار پروتئین میتوانم در شروع رژیم کتوژنیک مصرف کنم؟ آیا میتوانم بعد از شروع رژیم کتوژنیک دوباره کربوهیدرات بخورم؟ نکته2: در شروع رژیم کتوژنیک باید به مقدار نیاز غذا خورده شود تا نیازی به میان وعده نباشد. به همین دلیل ممکنه در رژیم کتوژنیک حسرت خوردن بعضی از میوهها به دلتون بمونه. آکنه: سطوح انسولین پایین و خوردن شکر کمتر یا غذاهای فرآوری شده ممکن است به بهبود آکنه کمک کند.با این حال، در نظر داشته باشید که تحقیق در بسیاری از این زمینه ها تا نتیجه واقعی بسیار فاصله دارد. آکنه : سطوح انسولین پایین و خوردن شکر کمتر یا غذاهای فرآوری شده ممکن است به بهبود آکنه کمک کند.با این حال ، در نظر داشته باشید که تحقیق در بسیاری از این زمینه ها تا نتیجه واقعی بسیار فاصله دارد. به علاوه این رژیم غذایی آنقدر حجیم است که می توانید بدون شمارش کالری یا پیگیری مداوم مقدار مصرف مواد غذایی وزن خود را کاهش دهید.

نویسنده این مطالعه، دکتر ادوارد وایس، دانشیار تغذیه و رژیم غذایی در دانشگاه سنت لوئیسوی گفت: نتایج می تواند برای ورزشکارانی که ورزش هایی را انجام می دهند که به فعالیت کوتاه مدت بی هوازی وابسته است، ارزش زیادی داشته باشد. این رژیم کاملا برعکس کارهایی است که قبلا انجام می داده اید ، از این رو ارزیابی کلان خوراک ها بازخوردی به شما می دهد تا بتوانید به راحتی مشکلات خود را حل کنید. برخی افراد هم حین رعایت این رژیم غذایی مشکلات خواب را تجربه میکنند. این مشکلات ممکن است شما را از ادامه دادن رژیم کتوژنیک قبل از بهرهوری از مزایای آن ناامید کند. از دست دادن عضله در هر رژیمی یک ریسک به حساب میآید اما میتوانید با مصرف پروتئین و کتون کافی، از دست دادن عضلههایتان را به حداقل برساند. افزایش کتون ها ، کاهش سطح قند خون و بهبود حساسیت انسولین نیز ممکن است نقش کلیدی ایفا کنند. به علاوه موجب کاهش وزن نیز میشود.

لاغری کتوژنیک چیست

دیابت با تغییر در متابولیسم، قند خون بالا و اختلال در عملکرد انسولین مشخص میشود. تحقیقات زیادی در مورد این رژیم در حال انجام است و تاکنون مشخص شده است که این رژیم میتواند تاثیر زیادی بر روی کاهش علائم صرع داشته باشد. همراه خود این جاری، خوب کودک قابل انجام است پس اجتناب کرده اند خورده شدن، تمیز کردن را انتخاب کنید و انتخاب کنید مراقبت اجتناب کرده اند آن، گریه تدریجی. اگر نمیدانید چطور باید اینکار را انجام دهید از ماشین حساب BMR در این لینک استفاده کنید. اگر دچار گرفتگی عضلات شدید، از آب، منیزیم، پتاسیم و غذاهای الکترولیتی بیشتری استفاده نمایید. اگر دچار تپش قلب شدید، از آب و لیموناد کتو بیشتر استفاده کنید. اگر اصول رژیم کتوژنیک رعایت شود در بهترین حالت بین 2 تا 4 هفته طول میکشد تا وارد فاز کتوزیس شوید اما باید بدانید که تغییر منبع سوخت بدن راحت نیست و ممکن است حدود ۶ تا ۸ هفته طول بکشد تا بدن یاد بگیرد از کتون بعنوان سوخت استفاده کند. رژیم های کتوژنیک می تواند باعث کاهش شدید قند خون و انسولین شود همراه با افزایش کتون ها ، مزایای سلامتی فراوانی دارد ، طبق آنچه در ادامه این بخش از تناسب اندام نم نمک خواهید خواند.

بعد از مدتی خودتان متوجه خواهید شد که به چه میزان باید غذا میل کنید. رژیم غذایی کتوژنیک به عنوان جایگزینی برای رژیم روزه داری یا فستینگ ایجاد شد که در درمان صرع موفق بوده است. صرع : تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک باعث کاهش شدید تشنج در کودکان مبتلا به صرع می شود. بیشتر کودکان هم از لحاظ تشنجها و هم از لحاظ سطح هوشیاری بهبود قابل ملاحظه یافتند و نتایج مشابهی با مصرف رژیم کلاسیک قدیمی بهدست آمد. بله، اما با این حال باید در شروع رژیم کتوژنیک میزان کربوهیدرات دریافتیتان را کاملا کاهش دهید. مواد معدنی: در شروع رژیم کتوژنیک، تعادل آب و مواد معدنی در بدن بهم میریزد، پس مصرف نمک و مواد معدنی میتواند کمک خوبی باشد. منبعی غنی از ویتامین B6 بوده که در واکنشهای آنزیمی بدن نقش مهمی دارد. این میوه های ریز مملو از آنتی اکسیدان هایی هستند که به دلیل کاهش التهاب و محافظت در برابر بیماری ها اعتبار دارند.

This ᠎post was creat ed  by G​SA  Con tent ᠎Genera to r ᠎DE​MO​!

میوه هایی برای حضور در این روش مناسب هستن که کم کربوهیدرات و بدون قند باشن. این رژیم شامل دوره هایی از کربوهیدرات بالاتر ، مانند میزان کربوهیدرات 5 روز کتوژنیک را در 2 روز دریافت کرد. یکی از انواع رژیم کتوژنیک دورهای شامل پنج روز رژیم کتوژنیک استاندارد و دو روز رژیم غیر کتوژنیک در طول هفته است. این نسبت غالبا 60% چربی ، پروتئین %35 و 5% و کربوهیدرات است با این حال ، تنها رژیم های استاندارد و رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا مورد مطالعه قرار گرفته اند. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا : این یک رژیم مشابه استاندارد کتوژنیک است ، اما پروتئین بیشتری دارد. علاوه بر این ، 95.2% از گروه کتوژنیک همچنین قادر به توقف و یا کاهش داروهای دیابتی بودند ، در مقایسه با 62% در گروه کربوهیدرات بالا. در مطالعه دیگری ، گروه کتوژنیک 24.4 پوند (11.1 کیلوگرم) وزن کم کردند ، در مقایسه با 15.2 پوند (6.9 کیلوگرم) در گروه کربوهیدرات بالاتر. یک مطالعه نشان داد افرادی که رژیم غذایی کتونی را دارند ، 2.2 برابر وزن بیشتری را نسبت به رژیم غذایی کم چربی دارند ، کم می کنند. دلایل متعددی وجود دارد که رژیم غذایی کتوژنیک نسبت به یک رژیم کم چربی بهتر است ، از جمله افزایش پروتئین دریافتی ، که مزایایی فراوانی دارد.

رژیم کتوژنیک برای تشنج

آسیب مغزی : یک مطالعه حیوانی نشان می دهد که این رژیم غذایی می تواند باعث کاهش تراکم آسیب دیدگی و کمک به بهبودی پس از آسیب مغزی می کند. در مطالعه ی دیگه ای نتایج نشون داد گروهی که رژیم کتوژنیک داشتن ۱۱٫۱ کیلوگرم و گروهی که رژیم کربوهیدرات بالا داشتن ۶٫۹ کیلوگرم وزن کم کردن. یک مطالعه دیگر نشان داد افرادی که در رژیم غذایی کتوژنیک دارند ، سه برابر بیشتر از رژیم غذایی توصیه شده توسط سازمان دیابت انگلیس ارائه شده ، وزن کم می کنند. در برنامه غذایی هفتگی رژیم کتوژنیک تقریباً 60 تا 80 درصد کالری شما از چربیها تأمین میشود. نکته1: مصرف آب استخوان(قلم) و نمک دریا بصورت روزانه توصیه میشود. غذاهای شیرین : نوشابه ، آب میوه ، اسموتی ها ، کیک ، بستنی ، آب نبات ، و غیره. ریشه و غده سبزیجات : سیب زمینی ، سیب زمینی شیرین ، هویج ، هویج وحشی و غیره. نکته در مورد مصرف ترشی: ترشی مصرفی در این رژیم باید با سرکه سیب و سبزیجات مجاز تهیه شده باشد.

This conte᠎nt was g​en erat ed  wi᠎th GSA Con᠎tent Genera tor DE MO!

بنابراین نمیتوانید آن را در رژیم غذایی خود جای دهید.

مانند آنچه در مورد مصرف چربیهای اشباع گفته شد، خطرات و مضرات عدم مصرف میوه و سبزی نیز بر کسی پوشیده نیست. کافئین: کافئین به دلیل اینکه باعث بالا رفتن سوخت و ساز و چربی سوزی میشود، میتواند مکمل خوبی نیز برای کمک به لاغری باشد. سس مایونز غنی از چربی یا سس خردل نیز گزینه های خوبی هستند. پیشنهاد می شود مقاله ” خواص کدو سبز با ماست ” را نیز بخوانید. آجیل و دانه : بادام ، گردو ، بذر کتان ، دانه کدو تنبل ، تخم چیا ، و غیره. لوبیا یا حبوبات : نخود فرنگی ، لوبیا ، عدس ، نخود و غیره. رژیم های غذایی سیکلی یا هدفمند ، روش های پیشرفته تری هستند و در درجه اول توسط بدنسازان و ورزشکاران مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین نمیتوانید آن را در رژیم غذایی خود جای دهید. از بارزترین علائم کمبود پروتئین میتوان به ریزش موها و ضعف در عضلات اشاره کرد. خواب به دلایل زیادی مهم است و کمبود خواب یکی از بزرگترین عوامل خطر برای افزایش وزن است.

ممکن است عملیات کتوز به خوبی در بدن شما اجرا نشده باشد و از دلایل آن میتوان به استفاده نادرست از چربی و کتونها اشاره کرد. دلایل مختلفی برای اینکه رژیم کتو در برابر رژیم کم چرب و محدود از کالری در کاهش وزن برتری دارد بیان شده، از جمله دریافت بیشتر پروتئین، افزایش میزان اجسام کتونی در بدن، کاهش قند خون و افزایش حساست سلول ها نسبت به انسولین. چربی ناسالم : مصرف روغن های گیاهی ، سس مایونز و غیره را محدود کنید. اگر دچار میل شَدید به کربوهیدرات و یا افت قند خون شُدید، مصرف چربی خود را در برنامه رژیمی، مقداری افزایش دهید. اگر دچار بیخوابی شدید، تحرک روزانه خود را افزایش دهید. اگر دچار خستگی، ضعف و کاهش عملکرد ورزشی شدید، از غذاهای الکترولیتی، لیموناد کتویی و منیزیم بیشتری استفاده کنید. نکته2: مصرف منیزیم نباید فراموش شود، زیرا منیزیم سیترات بیشترین میزان جذب را دارد. کتون: در این رژیم چون سوخت مصرفی بدن از گلوکز به کتون تغییر میکند، پس چه بهتر که با مصرف کتون به بدنتان کمک کنید. هنگامی که این اتفاق می افتد ، بدن شما فوق العاده برای سوختن چربی برای تولید انرژی کار می کند ؛ همچنین در کبد ، چربی را به کتون تبدیل می کند که می تواند انرژی را برای مغز فراهم کند. ᠎This conte​nt has ᠎been cre᠎at ed wi᠎th G SA C on​tent G​enerat᠎or DEMO!

بهترین روش رژیم کتوژنیک

خوبه که حداقل چربی و پروتئین رو ازمون نمیگیره. ماست یونانی به علت پروتئین بالایی که دارد برای استفاده شما مناسب است. آجیل در صورتی که به میزان مناسب مصرف نشود میتواند شما را چاق کند. اما این رژیم برای ورزشکاران و کسانی که به دنبال عضله سازی و افزایش وزن هستند، مناسب نیست. با این حال، 7 مورد از آنها فیبر هستند، بنابراین تعداد کربوهیدرات خالص آن فقط 2 گرم است. رژیم کتو برخی از سلبریتیها را هم به خود جذب کرده و طرفداران زیادی در میان آنها دارد. مثلا 100 گرم مارچوبه حدود 2 گرم کربوهیدرات خالص در خود دارد در حالی که کلم بروکلی، حاوی 4 گرم کربوهیدرات خالص است. پنیرهای سفت تر و پرچرب کربوهیدرات کمتری دارند، در حالی که شیر کم چرب و پنیرهای نرمتر کربوهیدرات بیشتری دارند. یکی از رژیمهای غذایی که ثابت کرده است برای کاهش وزن سریع بسیار موثر است، رژیم کتوژنیک با کربوهیدرات بسیار کم و پرچرب است. رژیم کتوژنیک به دلیل محدودیت مصرف کربوهیدرات آن نیازمند محصولات غذایی میباشد که فاقد هرگونه کربوهیدرات اضافی باشد و شما را از فاز کتوز خارج نسازد. نکته1: این برنامه غذایی متناسب با جنسیت، فعالیت و وزن برای هر کسی متفاوت بوده و این برنامه صرفا جهت آشنایی شما با رژیم کتوژنیک میباشد. ​This po st has been c​reat ed with G SA Content᠎ Gen erator DE​MO!